Loading…

READY TO ROCK?

Click the button below to start exploring our website and learn more about our awesome company
Start exploring

صنایع دستی دوباره به نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران بازگشت


P style=”TEXT-ALIGN: justify”>خشایار نیکزادفر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اعلام این که خبر گفت: نظر عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این بود که بخش صنایع دستی نیز به این دوره از نمایشگاه گردشگری افزوده شود پیش از این قرار بود؛ پانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران تنها مختص حوزه گردشگری و صنایع وابسته باشد.


وی در ادامه با بیان این که این دوره از نمایشگاه از نهم تا دوازدهم بهمن ماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود، افزود: برخلاف دوره‌ها قبل این دوره از نمایشگاه به صورت رویداد محور برگزار می‌شود؛ و آژانس‌های مسافرتی، استارتاپ‌ها، هتل‌ها و بوم گردی‌ها در حوزه گردشگری در ۳۴ هزار مترمکعت و  در قالب ۸ سالن حضور خواهند داشت. همچنین ۳ سالن نیز به صنایع دستی اختصاص خواهد یافت.


نیکزاد با بیان این که در این دوره به دلیل رویداد محور بودن نمایشگاه بخش خصوصی به حضور علاقه زیادی داشت، گفت: تقریبا تمام غرفه‌های گردشگری اجاره داده شده و البته اگر افراد بیشتری علاقمند به حضور در این دوره از نمایشگاه بودند سالنی را رزرو داریم که می‌توان در ان بخش حضور پیدا کنند.


وی افزود: در پایان هفته پیش نیز ابلاغیه‌ای برای حضور فعالان صنایع دستی به استان ها ارسال شده  و علاقمندان تا پایان دی ماه فرصت دارند، حضورشان را اعلام و غرفه مورد نظرشان را اجاره کنند.


پیش از این علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور درباره پانزدهمین نمایشگاه  بین المللی گردشگری تهران گفته بود، درصدد هستیم با تداوم و تکرار نمایشگاه گردشگری در سایر استان‌ها، مشابه آنچه هر سال در تهران برگزار می‌شود، به صورت مستمر تلاش کنیم گردشگری در ویترین و پیشانی اداره کشور جای گیرد.


وی همچنین با تاکید بر این‌که هر یک از ادارات ‌کل استانی در نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران باید معین یکی از بازارهای هدف باشند، اظهار کرد: نیاز است تمشیت فعالان بازار در اولویت کاری استانی قرار گیرد و با حمایت بخش خصوصی برگزاری نشست‌های B ۲ B به صورت حضوری و مجازی با مشارکت مهمانان بین‌المللی مدنظر قرار گیرد. ادارات کل استانی باید با تسهیل‌گری امکان حضور شایسته بخش خصوصی در این رویداد مهم را فراهم آورند.


شالبافیان همچنین همکاری فعال با سایر شرکت‌ها و موسسات معتبر مطرح را که فعالیتی غیر از گردشگری دارند نیز در صدر امور اجرایی استانی قرار داد و تاکید کرد:  با توجه به این‌که بسیاری از شرکت‌های مهم بر مبنای مسؤولیت اجتماعی‌شان دغدغه فعالیت و حمایت از حوزه گردشگری را دارند، می‌توانیم در راستای ترغیب، تشویق و تبیین حضور شایسته در نمایشگاه گردشگری تهران از آن‌ها به عنوان حامیان این حوزه بهره ببریم.


معاون گردشگری از رؤسای ادارات کل استانی درخواست کرد: با فعال کردن و تجهیز نرم‌افزاری و سخت‌افزاری حوزه روابط‌عمومی و ایجاد زمینه حضور شخصیت‌های مطرح و تاثیرگذار استانی در غرفه‌های مربوطه نسبت به محتواسازی و انعکاس ارتباط دوسویه و تعاملات فرابخشی در این حوزه اقدام کنند.


شالبافیان سپس با تاکید بر تخصصی بودن نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران، گفت: معرفی محصولات گردشگری از جمله گردشگری خوراک، دریایی، معرفی محور غرب و غیره  زمینه‌ای ایجاد کرده است تا استان‌های برخوردار از ظرفیت‌های موجود بتوانند با تکیه بر داشته خود در راستای برندسازی و معرفی استان در قالب مورد نظر تلاشی ویژه به صورت بصری و ساختاری داشته باشند تا عموم مردم و فعالان این حوزه بتوانند از فرصت فراهم‌شده بهره‌مند شوند.