Loading…

تهیه قطعات و لوازم یدکی آریو از آنلاین چین یدک

بدون شک مسئله تأمین قطعات و شرایط نگهداری از خودرو یکی از فاکتورهای مهم در خرید خودروهای داخلی و خارجی است و به همین دلیل می‌خواهیم شرایط نگهداری آریو و تأثیر آن‌ها را بر خریدوفروش خودروی آریو بررسی کنیم. خودروهای آریو به عنوان یکی از خودروهای چینی شناخته می‌شوند که توسط شرکت سایپا ایرانیزه شده و به بازار عرضه می‌شوند. البته مراجعه به سایت دیوار و مشاهده آمار خرید و فروش خودروی آریو هم می‌تواند اطلاعات خوبی در این زمینه به شما بدهد.

کلیاتی در مورد خودروی آریو

خودروی آریو نسخه ایرانیزه شده خودروی زوتی Z300 چین است که از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به خودروی تویوتا آلیون دارد و در بخش فنی آن از یک موتور تولید شده توسط شرکت میتسوبیشی استفاده شده است. این خودروها در دو موتور با حجم ۱.۵ و ۱.۶ لیتر وارد بازار شده‌اند و امکانات آنها در ۴ نسخه متفاوت است. اگرچه در رده خودروهای سدان ایرانی، می‌توان نمره قابل قبولی به خودروی آریو داد، اما کیفیت ساخت و طول عمر آن نسبت به خودروهای خارجی کمتر است. طبیعتاً این موضوع باعث می‌شود که هزینه قطعات و نگهداری خودرو هم افزایش یابد که در ادامه به بررسی جنبه‌های مختلف این هزینه‌ها خواهیم پرداخت.

هزینه قطعات یدکی آریو

به عنوان مهم‌ترین و رایج‌ترین هزینه‌های نگهداری خودرو، ابتدا قیمت قطعات و هزینه نگهداری آریو را بررسی می‌کنیم. رایج‌ترین و بیشترین هزینه نگهداری این خودروها مربوط به خرید لاستیک است. در این خودرو از لاستیک‌های ۱۵ اینچ استفاده می‌شود که برندهایی مانند لاستیک یوکوهاما، لاستیک رودستون، لاستیک میشلن، لاستیک نکسن و لاستیک بارز برای آن در بازار وجود دارد. قیمت این لاستیک‌ها از هر حلقه ۵۰۰ هزار تومان تا حدود دو میلیون تومان متغیر است که به انتخاب شما بستگی دارد.

از دیگر قطعات مصرفی این خودروها می‌توان به لنت ترمز آریو، فیلتر آریو، باطری آریو و شمع آریو اشاره کرد. به عنوان مثال استفاده از باطری پوما به صورت ۶۰ آمپر و ۶۵ آمپر قیمتی در حدود ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار تومان برای شما هزینه دارد. اگر هم بخواهید که شمع خودرو را عوض کنید، با توجه به برند‌های موجود در بازار شما ممکن است قیمتی در حدود ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان به ازای هر شمع هزینه کنید. در بخش سیستم ترمز و نگهداری تعویض لنت جلو آریو می‌تواند در حدود ۳۰۰ هزار تومان برای شما هزینه داشته باشد. همین هزینه‌ها در مورد سایر بخش‌های مصرفی خودرو و سایر قطعات مصرفی معرفی شده وجود دارد.

روغن موتور و روغن گیربکس دو بخش مصرفی دیگر خودروی آریو هستند که هزینه قطعات و نگهداری آن را شامل می‌شوند. به عنوان مثال شما برای روغن گیربکس به ازای هر لیتر باید قیمتی بین ۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان هزینه کنید و برای روغن هیدرولیک هم به ازای هر لیتر صد هزار تومان از شما گرفته می‌شود. برای استفاده از روغن موتور گزینه‌های متعددی در بازار وجود دارد که قیمت آن‌ها به انتخاب شما بستگی دارد. به عنوان مثال شما برای یک روغن موتور توتال چهار لیتری باید قیمت ۲۲۵ هزار تومان بپردازید که در برندهای دیگر این قیمت‌ها تغییر می‌کند.

چند نکته در مورد نگهداری آریو

اگر به فکر خرید خودروی آریو هستید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که کیفیت ساخت این خودرو به هیچ وجه مانند خودروهای خارجی موجود در بازار ایران نیست و حتی کیفیت آن نسبت به خودروهای تویوتا هم کمتر است. اینکه این خودرو توسط شرکت سایپا مونتاژ می‌شود، به احتمال زیاد شما را امیدوار می‌کند که برای تأمین قطعات آن با محدودیت کمتری مواجه شوید و خیلی راحت قطعات آن را گیر بیاورید. اما متاسفانه وضعیت بازار به شکلی است که تأمین برخی قطعات این خودرو نیاز به زمان بیشتری دارد و هزینه بالاتری باید برای آن بپردازید.

البته خوشبختانه در مورد اقلام مصرفی این خودرو هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما می‌توانید از برندهای مختلف در این زمینه استفاده کنید. اما قطعات و امکاناتی که مربوط به خود خودرو هستند و احتمالاً تولید آنها در ایران انجام نمی‌شود، خیلی سخت گیر می‌آیند و زمان زیادی از شما خواهند گرفت.

به عنوان قضاوت نهایی، بدون شک تأمین قطعات در خرید و فروش خودروی آریو نقش دارد، اما فراموش نکنید که نگهداری این خودرو نسبت به سایر خودروهای خارجی ارزان‌تر است و می‌توانید با هزینه کمتری از این خودرو استفاده کنید.

https://onlinechinyadak.ir/ario-spare-parts