Loading…

توجه ویژه به بورس و بازار سرمایه برای حل مشکلات کشور در دستور

تهران – ایرنا – رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز دارندگان سهام عدالت ذی نفعان بازار سرمایه کشور هستند انتظار ما از دولت توجه ویژه به بورس و بازار سرمایه برای حل مشکلات مردم است.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا،  محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در نشست علنی روز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: موضوع مهمی که امروز در فضای کشور در خصوص مباحث اقتصادی مطرح است نیازمند اهتمام و تلاش دولت و پشتیبانی مجلس برای حل مشکلات کنونی کشور است. اعتقاد ما بر این است که امروز در کشور با وجود همه کارشکنی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و شرایطی که در دولت قبل داشتیم موضوعات مربوط به حل مشکلات اقتصادی با دستان پر توان مجاهدان این کشور همانند عرصه های مختلف امکان پذیر است و خوشبختانه بخشی از نماگرهای اقتصادی در کشور در طول ماه های اخیر وضعیتی را نشان می دهد که به تدریج می توانیم در شرایط بهتر اقتصادی حرکت کنیم.


نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: با وجود همه تلاش ها نکات و مسائلی در خصوص مباحث کلان وجود دارد. وضعیت نامناسب بازار سرمایه کشور یکی از این مباحث است که انتظار ما از وزارت امور اقتصادی و دارایی رسیدگی جدی به مصوبات مرتبط با حمایت از بازار سرمایه است. در کمیسیون اقتصادی مجلس بارها این مطالب را مدنظر قرار داده ایم که بدون حمایت از بازار سرمایه کشور تولید واقعی در اقتصاد رقم نمی خورد.


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: از رئیس جمهور و از تیم اقتصادی دولت انتظار داریم از اتخاذ تصمیماتی در حوزه های مختلف به ویژه در خصوص قیمت گذاری دستوری که مغایر با قوانین بازار سرمایه کشور است، اجتناب کرده و شرایطی را فراهم بیاورند که بتوانیم انتفاع را به بازاری که بیش از ۵۰ میلیون نفر در آن ذی نفع هستند برسانیم امروز دارندگان سهام عدالت ذی نفعان بازار سرمایه کشور هستند انتظار ما از دولت توجه ویژه به بورس و بازار سرمایه برای حل مشکلات مردم است که به زودی نشست مشترک دولت و کمیسیون اقتصادی در ارتباط با این موضوع و آخرین اجرای تعهدات دولت در دستورکار قرار خواهد گرفت.


وی افزود: اجرای قوانین و مقررات و مصوبات در ارتباط با اجاره بها نیز از دغدغه های جامعه است، شرایط اجاره بها در کشور نامطلوب است از وزارت مربوطه و از تیم دولت انتظار داریم در این خصوص سریعا اقدام کند. پاداش پایان خدمت بازنشستگان کشوری و لشکری باید به شکل جدی در دستور کار دولت قرار گیرد همچنین مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی که ماه ها درگیر هستند باید پرداخت شود، مصوبه دولت در هیات تطبیق مصوبات مجلس با پیگیری ها لغو شد انتظار ما از دولت، سازمان تامین اجتماعی و وزارت رفاه این است که همکاری کنند، وضعیتی که برای بازنشستگان تامین اجتماعی پیش آمده زیبنده نظام و کشور نیست.


پورابراهیمی  بیان داشت: اجرای رتبه بندی معلمان از مباحث دیگر بوده که تدوین آیین نامه اجرایی آن رو به اتمام است از وزیر آموزش و پرورش درخواست می کنم با پیگیری مجدانه هر چه سریعتر قانون رتبه بندی را برای معلمین اجرا کنند و اگر با تاخیر انجام می شود مابه التفاوت را از زمان اجرای قانون در دستورکار قرار دهند.


تهران- ایرنا- سوال ملی نمایندگان از وزرای نفت و بهداشت در جلسه علنی امروز اعلام وصول شد.