Loading…

حسابداری ویژه بازار کار

بدون شک تا به حال نام سمت حسابدار به گوش شما رسیده است. تمام امور مالی شرکت ها و کسب و کار ها توسط حسابدار مدیریت می شود. حسابدار نقش بسیار مهمی در وضعیت مالی شرکت دارد. با توجه به موقعیت حساس و کلیدی حسابدار، تمامی حسابدار ها قبل از اینکه وارد این کار شوند باید در دوره آموزش حسابداری معتبر مثل دوره آموزش حسابداری مجتمع فنی تهران شرکت کنند و مدرک آن را کسب کنند.

حسابداری به عنوان یک رشته دانشگاهی در دانشگاه های مختلف ارائه می گردد. افرادی که نتوانند به صورت آکادمیک در رشته حسابداری تحصیل کنند یا افرادی که قصد دارند بعد از اتمام تحصیلات خود حسابداری را کاربردی تر یاد بگیرند، می توانند در دوره آموزش حسابداری شرکت کنند. این دوره افراد را برای ورود به بازار کار آماده می کند. با توجه اهمیت رشته حسابداری در این مقاله به معرفی دوره آموزش حسابداری می پردازیم.

معرفی دوره آموزش حسابداری مجتمع فنی تهران

در ابتدا بهتر است با کلمه حسابداری آشنا شویم. حسابداری سیستمی است که در آن فرآیند هایی مثل جمع آوری اطلاعات، طبقه بندی اطلاعات و داده ها، ثبت و تهیه گزارشات انجام می شود. همه این کار ها انجام می شود تا مدیران و کسانی که تصمیم نهایی را می گیرند، به راحتی از داده ها و اطلاعات استفاده کنند. یادگیری حسابداری به دو روش تئوری و تجربی می تواند انجام شود.

کسانی که قصد دارند حسابداری را به صورت تجربی آموزش ببینند باید به آموزشگاه ها و شرکت های مختلف مراجعه کنند و با کارآموزی حسابداری را یاد بگیرند. اما اگر قصد دارید حسابداری به روش تئوری آموزش ببینید، یا باید به صورت آکادمیک در رشته حسابداری تحصیل کنید یا در دوره های آموزش حسابداری آموزشگاه ها شرکت کنید.

 

بهترین راه برای یادگیری حسابداری شرکت در دوره ای است که آموزش آن به هر دو روش تئوری و تجربی انجام شود. در دوره حسابداری مجتمع فنی تهران آموزش هم به صورت تئوری و هم به صورت تجربی صورت می گیرد.

انواع دوره های آموزش حسابداری مجتمع فنی تهران و آشنایی با سرفصل های این دوره ها

دوره های آموزش حسابداری در مجتمع فنی تهران به دو شکل است. در این بخش به معرفی این دوره ها می پردازیم.

دوره حسابداری ویژه بازار کار

هزینه این دوره ۶.۱۳۱.۱۰۰ تومان و سرفصل های این دوره شامل موارد زیر است.

– مالی خدماتی( اصول یک حسابداری)

– مالی بازرگانی( اصول دو حسابداری)

– حسابداری مکانیزه( آشنایی با نرم افزار های تخصصی هلو و سپیدار)

– چرخه حسابداری شرکت های بازرگانی( بیمه، مالیات، دستمزد و حقوق و …)

دوره حسابداری خدماتی

هزینه این دوره ۱.۷۲۵.۰۰۰ تومان است و سرفصل های این دوره عبارت است از:

– تعاریف و مفاهیم حسابداری

– اثرات وقایع مالی بر روی فرمول ترازنامه و تعریف انواع حساب ها و ماهیت آنها

– گزارش های مالی میان دوره ها و انواع تراز های آزمایشی

– تهیه صورت های مالی نهایی شامل ترازنامه و سود و زیان

– تعدیل حساب ها در پایان دوره مالی و نحوه حسابداری شرکت های خدماتی و بازرگانی

– تهیه صورت های مالی نهایی، بستن حساب ها، سند افتتاحیه

– نحوه طبقه بندی اطلاعات مالی در گزارشات مالی شامل ترازنامه و سود و زیان

– چگونگی ثبت وقایع مالی شامل صدور سند، دفتر روزنامه، دفتر کل و دفتر معین و نحوه تحریر دفاتر قانونی

 

– نحوه حسابداری موجودی کالا به صورت ادواری و دائمی

– روش های قیمت گذاری FIFO و میانگین

چه نرم افزار هایی برای حسابداری در دوره آموزش حسابداری مجتمع فنی تهران معرفی می شود؟

نرم افزار های زیادی برای انجام امور حسابداری وجود دارد. اما کارایی این نرم افزار ها با هم یکسان نیست. بهترین نرم افزار ها که توسط حسابدار ها توصیه می شوند، نرم افزار های هلو، سپیدار، تراز سامانه، رافع، پاتریس، آنلاین کلیک، کاکتوس و … هستند. دقت کنید که در کنار تمامی این نرم افزار ها شما باید به نرم افزار اکسل( Excel) به طور کامل مسلط باشید.

با اتمام دوره آموزش حسابداری مجتمع فنی تهران، در کجا می توان مشغول شد؟

بدون شک تمام کسب و کار ها بدون استثنا به حسابدار نیاز دارند. حسابداری سمتی جدا ناپذیر از کسب و کار ها و شرکت ها است. حتی اگر کسب و کاری مجبور به تعدیل نیرو شود، حسابدار خود را اخراج نمی کند. چرا که در هر شرایطی نیاز به حسابدار دارد. به همین دلیل شغل حسابداری دارای امنیت شغلی است. اگر به کار با اعداد و ارقام علاقه داشته باشید، می توانید به راحتی از شغل حسابداری درآمد بالایی کسب کنید.

شما می توانید در شرکت ها، کارخانه ها، اداره ها، فروشگاه ها و … مشغول به کار شوید. میزان درآمد و آینده شغلی شما تا حد زیادی وابسته به مهارت شما در کار است.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم دوره آموزش حسابداری مجتمع فنی تهران را به شما معرفی کنیم. حسابداری از پر درآمد ترین مشاغل است که دارای امنیت شغلی است. بهتر است حسابداری را با شرکت در دوره های تخصصی آموزش ببینید. در مجتمع فنی دو دوره حسابداری خدماتی و حسابداری ویژه بازار کار برگزار می شود. در این دوره شما از آموزش اساتید با تجربه و مجرب مجتمع فنی استفاده می کنید. سپس وارد بازار کار می شوید.