Loading…

جریان سازی در حوزه زکات نیازمند تلاش موثر است

ایسنا/اردبیل مدیر امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اشاره به اینکه جریان‌سازی در حوزه زکات نیازمند تلاش موثری است، گفت: احیای زکات به عنوان فریضه واجب باید در کنار دیگر واجبات احیا شود.


حجت‌الاسلام محمدطاها مهری  ۳۰ آذر در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان اردبیل اظهار کرد: انفاق فتح‌الفتوح است و گذشتن از مال و اموال به این سادگی نیست کسانی که در جامعه زکات اموال خود را می دهند در درجه بندی ایمان در رتبه بالاتری قرار دارند.


وی با تقدیر از مجاهدان راه احیای زکات به عنوان فریضه واجب در کنار سایر واجبات، اضافه کرد: کمیته امداد به عنوان دبیرخانه ستاد زکات در هزینه‌کرد مبالغ زکات جمع‌آوری شده پایش‌هایی لازم را انجام می‌دهد تا نیازمندان و فقرا در اولویت پروژه‌های عمرانی و عام‌المنفعه قرار بگیرند.


مدیر امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با تاکید بر استفاده از ظرفیت های مردمی در این حوزه اضافه کرد: از ظرفیت شبکه‌های مردمی و محلات به ویژه در روستاها در راستای جمع آوری زکات باید استفاده کنیم. تا کشاورزان، فعالان حوزه‌های تولید و کسبه و… نسبت به پرداخت زکات اقدام مؤثری داشته باشند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا