Loading…

راهنمای خرید فر توکار همراه با بررسی بهترین مدل ها

راهنمای خرید فر توکار همراه با بررسی بهترین مدل ها

بهترین فر توکار کدام است کدام است؟

هنگام خرید فر توکار به چه نکاتی باید توجه کرد؟

فر توکار ایرانی یا خارجی؟ کدام بهتر است؟

فر توکار چی بخرم؟

همه‌ی ما ساعاتی از روز را به پختن غذا اختصاص می‌دهیم. با توجه به مشغله‌های روزانه بهتر است از شیوه‌های سنتی آشپزی فاصله بگیریم و به وسایل جدیدتر رو بیاوریم.

به این ترتیب هم در زمان صرفه‌جویی کرده‌ایم، هم غذاهای متنوع‌تر و خوشمزه‌ای آماده کرده‌ایم. یکی از این وسایل که به شما کمک می‌کنند سریع‌تر و با کیفیت‌تر آشپزی کنید خرید فر توکار است.

از فر برقی توکار برای پخت و پز انواع غذا ها و شیرینی استفاده می شود، که در بیشتر آشپزخانه های مدرن دیده می شود. امروزه با توجه به فضای آشپزخانه ها، گازهای رومیزی جایگزین اجاق گازهای مبله شده اند و همین امر باعث استقبال عمده از فرهای توکار شده است .

فرها از نظر نوع و محل نصب در آشپزخانه به دو دسته توکار و معمولی (مبله) تقسیم بندی می‌شوند.

به این نکته توجه داشته باشید معمولا کمترین حالت حرارت دهی در فر نیاز شما را بر آورده خواهد کرد چرا که برای پختن کیک ، پیتزا ، مرغ و سایر مواد غذایی ، اگر فری با المنت “بالا-پایین” و “هوای سه بعدی” داشته باشید کافی خواهد بود. باقی سیستمهای حرارت دهی فقط کار شما را راحت تر یا سریع تر انجام خواهد داد.

کدام مدل فر توکار برای ما مناسب است؟

برای اینکه بین فر برقی و گازی انتخابی را انجام بدید بهتر است قبل از این انتخاب تجهیزات آشپزخانه ی خود را چک کنید از شیر گاز گرفته تا پریز برق یا اگر در شهرستان باشید باید دقت کنید که ایا همیشه برق یا همیشه گاز موجود است بعضی مواقع هم شما دکوراسیون آشپزخانه خود را تغییر داده و انتخاب شما دلیل کم بودن فضای نصب فر محدود شود بنابراین این یکسری از سوالاتی هست که در موقع خرید فر توکار باید از خودتون بپرسید

فرهای توکار معمولی

فرهای توکار استاندارد موجود در بازار معمولا گرمای خود را از طریق دو المنت حرارتی دریافت می کنند. این المنت ها در دو بخش بالایی و پایینی فر قرار گرفته اند. بنابراین غذایی که در بالای فر قرار می گیرد، سریعتر از پایین آن پخته می شود.

فر های توکار فن دار

بیشتر فرهای توکار برقی فن هایی دارند که گرما را به صورت یکنواخت در سطح فر پخش می کنند. منظور همان فن کانوکشن است که وظیفه ی آن توزیع یکسان حرارت است. در صورتیکه بعضی از مدل ها تنها دارای یک فن خنک کننده می‌باشند که به منظور جلوگیری از داغ شدن بیش از حد فر و رسیدن آسیب به قطعات الکترونیکی آن طراحی شده است که همین امر یک مزیت محسوب می‌شود.

مزایای فر توکار‌ فن دار:

      • پخش یکسان حرارت باعث حفظ رنگ غذا به صورت یک دست می‌شود.
      • نیازی به بیرون آوردن و جایگذاری مجدد قفسه ها نیست.
      • به دلیل توزیع یکسان گرما می توان همزمان از قفسه ها استفاده کرد.
      • غذا در دمای کمتر و زمان بسیار سریعتری پخته می شود.

 

فر برقی یا گازی؟

فر های برقی جدیدا خیلی مرسوم و محبوب شده اند به دلیل اینکه فر های تمام گازی امروزه در بازار بسیار محدود است و فقط تعداد بسیار کوچکی از تولید کننده ها دست به تولید فر های تمام گازی میکنند.

بنابراین انتخاب برای شما بیشتر باید به سمت فر های تمام گازی محدود شود نتایج فروش فر های توکار به ما نشان می دهد که فر های تمام برقی بسیار مناسب تر از فر های تمام گازی عمل می کنند و فر های تماما برقی گرما را بسیار مناسب تر به اطراف پخش می کنند و پخت بهتری نسبت به فر های گازی دارند از جهت دیگر فر های برقی برای پخت سالم تر غذا ها بسیار مناسب تر است زیرا فر های تمام گازی به دلیل اینکه در یک محیط بسته دی اکسید کربن ناشی از سوختن گاز موجود است باعث می شود که بر روی سلامت غذا تاثیر مستقیم می گزارد.

 

به چه نکاتی قبل از خرید فر باید توجه کرد:

  • اندازه: معمولا فرهای توکار رایج در بازار دارای ابعاد ۶۰*۶۰ سانتی متر می باشند.
  • ظرفیت: بین ۵۰ تا ۷۶ لیتر می باشند.
  • مصرف انرژی فر
  • جنس بدنه داخلی، کیفیت درب فر
  • عایق بندی بدنه
  • راحتی در تمیز کردن (easy to clean)
  • عایق بندی بدنه
  • قابلیت جدا سازی قطعات داخلی فر
  • قفل کودک

 

 

انواع فرهای توکار موجود در سطح بازار:

فر توکار برقی

فرهای توکار برقی که امروزه مرسوم تر نسبت به دو نوع دیگر می باشد با المنت های برقی کار میکنند. در این نوع فرها قاعدتا بین ۳ الی ۴ المنت مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع فرها برای محل هایی که فاقد لوله کشی گاز است بسیار مناسب هستند.

از مزیت های این نوع فر می توان به عمل گرم کردن ، یخ زدایی غذا و همچنین طول عمر بالای آنها اشاره کرد. البته بستگی به مدل های مختلف فر برقی می تواند عملکردهای متفاوتی داشته باشد.

از معایب این نوع می توان به هزینه ی برق آن اشاره کرد که خوشبختانه امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی این محصولات دارای برچسب انرژی A می باشند و باعث کاهش هزینه برق مصرفی می شود.

https://kharidyaar.ir/