Loading…

حل و فصل مسائل معیشتی مردم راهگشای بسیاری از مشکلات امنیتی و

تهران – ایرنا – جامعه روحانیت مبارز در بیانیه‌ای تاکید کرد: حل و فصل معضلات و مسائل معیشتی مردم راهگشا و چاره‌ساز بسیاری از مشکلات امنیتی و روانی و اجتماعی است.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، جامعه روحانیت مبارز در پی حوادث اخیر و همچنین فرمایشات مقام معظم رهبری در دانشگاه افسری امام حسن مجتبی(ع) بیانیه مهمی را صادر کرد.


در این بیانیه‌ آمده است: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران از آغازین روزهای پیدایش به واسطه‌ی ماهیت استقلال‌خواهی، ظلم‌ستیزی و عدالت‌طلبی با انواع ترفندها و توطئه‌ها از سوی دشمنان و در رأس آن آمریکای جهانخوار مواجه بوده و تا به امروز که در گام دوم خود استوار و با صلابت به پیش می‌رود، همچنان با کینه‌توزی و فتنه‌انگیزی دشمنان قسم‌خورده مواجه است.


در این بیانیه تاکید شده است: مردم فهیم و انقلابی ایران در همه دوره ها با تمام وجود این دشمنی‌ها و توطئه‌ها را مشاهده و درک کرده‌اند و امروز نیز دیگر بار خود را در معرض توطئه‌ پیچیده و تهاجم ترکیبی دشمنان می‌بینند که با بهانه‌ای دیگر برای ضربه به ایران و ایرانی و تضعیف نظام اسلامی به میدان آمده‌اند.


جامعه روحانیت مبارز در این بیانیه افزوده است: همه قراین و تحرکات سیاسی و رسانه‌ای ماه‌های اخیر توسط دشمنان و عوامل و مزدوران منطقه‌ای آنان، نشان از آمادگی برای خلق آشوب و فتنه‌ای جدید داشت تا کشور را دچار اغتشاش و بحران کنند. دشمنان با دستاویز قرار دادن حادثه درگذشت غم‌انگیز مرحومه امینی و موج‌سواری گسترده و با به میدان آوردن عناصر مزدور و فریب تعدادی از افراد کم‌اطلاع، حوادث ناگواری را پدید آورد که به صورت اغتشاشات و برخوردهای خیابانی تند بروز کرد و متاسفانه با هتک حرمت‌ها، توهین‌ها، و جسارت‌های بیشمار و تلفات انسانی و غیره ادامه یافت. وقایع و حوادثی که دست‌های پلید دشمنان در ان به وضوح پیداست و هر بیننده خردمندی، این فتنه‌انگیزی را درک می‌کند..و از حواث پیش آمده غمگین است.که بدین وسیله ضمن تسلیت به همه خانواده‌های داغدار برای آنان صبوری طلب می‌کنیم.


در ادامه این بیانیه تاکید شده است:  بیانات دیروز رهبر معظم انقلاب اسلامی ابعاد این توطئه و دسیسه دشمن را روشن ساخت و موجب تنویر اذهان عمومی شد. رهبر فرزانه و حکیم انقلاب با صراحت از وجود نقشه‌ها و دست‌های پلید دشمن در این حوادث سخن به میان آورند ونقشه راه موفقیت و عبور از این چالشها را بیان کردند و بخوبی نشان دادند کشور و ملت ایران از کانون اقتدار و فرهمندی برخورداراست و رهبری معظم با استواری و روشنگری نقطه اتکای ملت شریف در همه صحنه‌ها است که خداوند را بر این نعمت بزرگ شاکریم. از طرفی دشمنان که به چنین نقطه قوت و قدرتی پی برده‌اند بیشترین دشمنی و کینه توزی را متوجه ایشان می‌کنند و می بینیم بیشترین ظلم در این شرایط در حق ایشان صورت گرفته است.


جامعه روحانیت مبارز دراین بیانیه با تاکید بر اینکه ملت با بصیرت به این کینه‌توزی‌ها برخورد کرده است، تصریح کرده است: جوانان برومند و عزیز ما که با هوشیاری و تحلیل صحیح به این حوادث و دشمنی‌ها می‌نگرند به این حقیقت توجه دارند که چگونه فکر و ایمان و اعتقاد آنها نشانه گرفته شده است؛ جوانانی که حال و آینده‌ کشور متعلق به آنهاست. جوانانی که از نسل شهیدان و افتخارآفرینان و سرافرازان هستند و به خوبی متوجه هستند دشمنی که دستش تا به مرفق به خون جوانان این کشور آلوده است چگونه می‌تواند دلسوز و داعیه‌دار پیشرفت و رفاه و سعادت آنان باشد.


در ادامه این بیانیه آمده است: خطاب دیگر مابه برخی گروه‌های سیاسی و سیاسیون است که با شتاب‌زدگی و بدون بررسی و بی‌آنکه حقیقت امر روشن شود با اعلام نظر و موضع‌گیری بر آتش فتنه دمیدند باید از ایشان پرسید چگونه خود را سیاستمدار و نخبه سیاسی در کشوری می‌دانند که بیش از ۴ دهه است با پیچیده ترین و خطرناک ترین روش‌های بنیاد برانداز و تضعیف‌کننده مواجه بوده است.


این بیانیه اضافه کرده است: به ایشان باید یادآور شد که بین منافع ملی و حزبی تفکیک قائل شده و چنانچه این دو حوزه در تزاحم باشند همچون هر تشکیلات دوراندیش سیاسی منافع ملی را فدای مصالح حزبی نکنند و به این حوادث به عنوان طعمه و بهانه برای بهره‌برداری سیاسی نگاه نکنند از این سیاسیون باید پرسید با رسانه‌های فتنه‌انگیز سعودی و صهیونیستی و انگلیسی همنوا شدن چه آبرو و اعتباری برای شما باقی میگذارد. از خواص و گروه‌های مرجع نیز انتظار است که با هوشمندی و اطلاع دقیق از حوادث به دیده‌بانی و روشنگری بپردازند. نگاه سطحی آفت‌زا و مخل رسالت آنان است و در صورت بروز هرگونه اشتباه باید آنرا ترمیم کنند.


در ادامه بیانیه تاکید شده است: قوه قضاییه و نقش آن در ایجاد ثبات و عدالت بی‌بدیل است دادرسی سریع  و عادلانه آرامش بخش است. قاطعیت عادلانه با مقصرین در کنار رافت و گذشت از قاصرین دو بال موفقیت در دادرسی است که امید داریم در این حادثه و در دیگر حوادث بروز یابد. نیروهای انتظامی و امنیتی حافظان اقتدار، تمامیت ارضی، امنیت و آرامش عمومی اند همه ما باید قدردان تلاش و جانفشانی آنان باشیم و از آنان نیز می‌خواهیم هم چون گذشته با هوشمندی و تدبیر و صلابت در مقابل دشمان و بدخواهان چون کوه استوار باشند و در برابر ولی نعمتان مردم شریف و بخصوص جوانان با تحمل و عطوفت برخورد کنند«اشداعلی الکفار و رحما بینهم».


جامعه روحانیت مبارز در این بیانیه خاطرنشان کرده است: به اعضای دولت مردمی و پرتلاش یادآور می‌شویم که با تدبیر و برنامه‌ریزی دقیق مشکلات انباشته اقتصادی کشور را درمان کنند زیرا خوب می‌دانند حل و فصل معضلات و مسائل معیشتی مردم راهگشا و چاره‌ساز بسیاری از مشکلات امنیتی و روانی و اجتماعی است.


جامعه روحانیت مبارز در پایان با تاکید بر لزوم صیانت از مقدسات و ارزش‌های دینی و حمایت قاطع از حقوق عامه و جایگاه ولایت و رهبری و با اتکال به عنایت خداوندی و در ایام میلاد پیامبر مکرم اسلام و امام رحمت و کرامت مطمئن است با همدلی و حس ظن و امید و همکاری همه اقشار و گروه‌ها و اقوام، آینده‌ی بهتر برای ملت ایران رقم خواهد خورد و دشمنان چون همیشه ناکام و سرشکسته خواهند شد.