Loading…

شناورسازی ساعات کاری یک ماه تمدید شد

تهران- ایرنا- هیات وزیران با پیشنهاد استانداری تهران مبنی بر تمدید شناورسازی ساعات کاری دستگاه‌های اجرایی در تهران تا پایان آبان موافقت کرد.


به گزارش ایرنا،  هیات دولت در جلسه عصر یکشنبه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، دستگاه‌های اجرایی مستقر در تهران را مکلف کرد تا پایان آبان، نسبت به اجرای طرح شناورسازی ساعت آغاز فعالیت خود از ساعت ۷ الی ۹ صبح به مدت ۲ ساعت اقدام کنند.


هیات وزیران این تصمیم را با هدف مدیریت تقاضای سفرهای شهری، کاهش ترافیک سنگین در معابر اصلی تهران، افزایش بهره وری، انعطاف کاری و کاهش حجم رفت و آمد کارکنان دولت و اثرات جانبی آن، اتخاذ کرد.


به موجب این مصوبه، میزان حضور کارمندان در طول روز مطابق با ضوابط و مقررات مندرج در قانون مدیریت خدمات کشوری (رعایت سقف ۴۴ ساعت در هفته) است و پایان فعالیت کارمندان متناسب با ساعت ورود خویش در محل کار، به صورت شناور خواهد بود.


همچنین به منظور خدمات­‌رسانی مطلوب و اجرای مناسب مفاد این تصویب نامه، شروع به کار برخی دستگاه های اجرایی به شرح زیر است:


۱- شروع به کار خدمات‌رسانی بانک‌ها ساعت ۷:۳۰ صبح تعیین می‌شود و حضور کارمندان بانک‌ها نیم ساعت زودتر (۷:۰۰) خواهد بود.


۲- ساعت شروع به کار شیفت صبح مدارس مقطع ابتدایی شهر تهران ۸:۳۰ صبح و مدارس مقطع متوسطه ۷:۳۰ تعیین می‌شود. مدارس ابتدایی به نحوی برنامه­‌ریزی کنند که از ساعت ۷:۳۰ صبح نسبت به پذیرش دانش­­ آموزان اقدام و در فرصت مذکور فوق­ برنامه‌­های فرهنگی، تربیتی و ورزشی صورت پذیرد.


۳- شروع به کار نهادهای نظامی، انتظامی و امنیتی پس از اخذ مجوزهای لازم، ساعت ۶:۳۰ صبح و قبل از آن تعیین می‌­شود.


۴- ساعت شروع شیفت صبح کارخانجات و کارگاه‌ها ۶:۰۰ صبح تعیین و متناسب با آن سایر شیفت‌های کاری نیز اصلاح می‌شود.


۵- هرگونه تردد، تخلیه و بارگیری کامیون و کامیونت از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۹:۰۰ صبح ممنوع است. پلیس راهور موظف است نسبت به اجرای طرح تشدید، برخورد و اعمال قانون با متخلفان توقف های غیر مجاز و سد معبر اقدام کند.