Loading…

عمل بر اساس تقوا و صداقت باید سرلوحه مدیران و مسئولان شورای نگهبان

تهران – ایرنا دبیر شورای نگهبان گفت: عمل بر اساس تقوا و صداقت باید سرلوحه مدیران و مسئولان شورای نگهبان قرار گیرد تا در انجام وظایف خود دچار سستی یا خروج‌ از مدار اخلاق، انصاف و عدالت نشوند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان امروز (پنج‌شنبه) در جمع مدیران ستادی و روسای دفاتر استانی این نهاد در مشهد مقدس با تاکید بر لزوم توجه هرچه بیشتر به اخلاق اسلامی و معنویات در کارها اظهار داشت: باید از حیطه حرف و بیان صرف فراتر رفته و به آنچه معلم‌های بزرگ تاریخ اسلام به ما آموخته‌ یا می‌آموزند عمل کنیم.


دبیر شورای نگهبان، توجه به سیره بزرگان دین در رفتار و کردار را یادآور شد و افزود: انسان دائما نیازمند آموختن و تذکر است و باید از خداوند بخواهد که او را از انحرافات و دسیسه‌های شیطانی نگاه دارد به همین دلیل همه ما نیازمند الگوها و معلم‌هایی هستیم که شیوه زندگی و راه کسب حقیقت را از آنها آموخته و به آن عمل کنیم.


آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف مدیران ستادی و مسئولان دفاتر استانی شورای نگهبان اشاره کرد و اظهار داشت: عمل بر اساس تقوا و صداقت باید سرلوحه فعالیت‌های شما قرار گیرد تا در انجام وظایف خود دچار سستی یا خروج‌ از مدار اخلاق، انصاف و عدالت نشوید.


وی گفت: در انتخابات پیش رو کسانی که انتخاب می‌شوند و به قدرت می‌رسند باید منافع مردم، کشور و نظام را قربانی سود و منفعت شخصی یا جریانی خود نکنند.


دبیرشورای نگهبان، رعایت قانون و در نظر گرفتن رضایت خداوند را لازمه فعالیت مسئولان به خصوص در حوزه رای و انتخاب مردم دانست و اظهار داشت: در کنار انجام وظایف همواره از خدا بخواهیم که لطف خود را شامل حالمان قرار دهد تا مبادا از مسیر صحیح خارج شده و اسیر نفس و دربند شیطان شویم.