Loading…

یازدهمین همایش روز جهانی غذا در مازندران برگزار می شود

ایسنا/مازندران رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران از برگزاری یازدهمین همایش روز جهانی غذا در روز چهارشنبه ۲۶ مهر ماه خبر داد و گفت: ۴۵ واحد تولیدی به عنوان صنایع غذایی برتر در استان انتخاب شدند.


باقری ۲۴ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت ۱۶ اکتبر، روز جهانی غذا برگزار شد با اشاره به اینکه روز غذا، در تقویم‌ جهانی قرار گرفته است، اظهار کرد: این روز با شعار جهانی “آب زندگی است، آب غذا است”، با محوریت آب نیروی محرکه، با چشم انداز روز جهان بدون گرسنگی نام گذاری شده است.


وی با بیان اینکه در انجمن صنایع غذایی مازندران ۲۸۳ عضو فعال داریم، خاطرنشان کرد: صادرات جهانی از صنایع غذایی مازندران صورت می‌گیرد و ۵۴۰ واحد صنایع غذایی داریم که از این تعداد ۳۸۵ واحد مربوط به سازمان صنعت معدن و تجارت است.


رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران گفت: ۲۴ درصد سرمایه گذاری مربوط به صنعت غذا است و این صنعت اشتغال ۲۱ درصدی در استان ایجاد کرده از این رو  ۴۲ درصد تولید ناخالص داخلی مربوط به صنعت غذا است.


 باقری افزود: اهمیت صنعت غذا به دلیل اینکه مازندران قطب کشاورزی است مهم بوده و نیاز به توجه و حمایت دارد.


وی از تجلیل و ‌انتخاب واحدهایی تولیدی فعال به‌عنوان واحد برتر خبر داد و گفت: محور برتر بودن بر اساس کیفیت است و دستگاه‌های نظارتی ۴۵ واحد را به عنوان برتر انتخاب کردند.


رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران از انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل استاندارد خبرداد و گفت: با این تفاهم‌نامه استاندارد سازی افزایش خواهد یافت و تولید محصولات با کیفیت بیشتری خواهد بود.


باقری افزود: موضوع توزیع شیر مدارس در مناطق کم برخوردار تعیین شد و در این راستا فعال کردن دامداری‌های صنعتی استان در دستور کار قرار دارد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم دستگاه تصفیه آب
بیشتر بخوانیمروش‌های انتخاب و خرید نهال‌های سالم برای باغبانی